Personalizacja opakowań – jak to robią duże marki?

Na najwyższych szczeblach kadry zarządzającej dużych przedsiębiorstw trwa poszukiwanie narzędzi oraz rozwiązań. Ich celem ma być efektywne dotarcie do nowych, a zarazem coraz bardziej wymagających klientów. Obecnie firma nie sprzedaje wyłącznie samego produktu, ale wraz z nim prezentuje pewną historię oraz emocje. Personalizacja opakowań to jeden z elementów strategii marketingowej wielu marek.

Rola opakowania w marketingu

Opakowanie produktu ma kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o konsumentów. To przede wszystkim na jego podstawie podejmują decyzje zakupowe. Opakowanie stało się narzędziem marketingowym, za pomocą którego można nawiązać bliską i co najważniejsze – długą relację z klientem. Projektowanie opakowań zmierza dzisiaj do budowania indywidualnej więzi z każdym odbiorcą. Zadaniem opakowania jest komunikacja, zaintrygowanie, ale także wzbudzanie emocji.

Opakowanie budujące wizerunek marki

Opakowania stały się elementem tożsamości marki. Wielu klientów ocenia produkt właśnie poprzez opakowanie, a tym samym buduje w swojej świadomości wizerunek marki. Kształt, kolor i personalizacja opakowania decydują o odczuciach konsumenta. Precyzyjne łączenie personalizacji opakowań oraz tożsamości marki pomoże firmie zbudować przewagę konkurencyjnej. Odpowiednio utożsamiany produkt lepiej się sprzedaje i wyróżnia na tle konkurencyjnych produktów.

Opakowania wyrażające emocje

Chociaż w branży e-commerce opakowania mają raczej charakter masowy, to z drugiej strony mogą nieść ze sobą indywidualne przekazy. Komunikacja z odbiorcą nie odbywa się na poziomie wyglądu nadruku, ale opiera się o treść komunikatu. Opakowania powinny odnosić się do emocji i przekonać konsumentów do powrotu na zakupy.

Opakowanie nawiązujące relację z klientem

Obecnie klienci, oprócz zadowolenia z jakości produktu, spodziewają się pozytywnych doświadczeń zakupowych. Świadome, a zarazem nowatorskie podejście do projektowania opakowania może skutkować wzbudzeniem zaufania u klienta i zrobieniem dobrego wrażenia. Estetyczne opakowanie, przemawiający do świadomości nadruk oraz troska o każdy detal stanie się wartością dodaną dla każdej marki. Ponadto odpowiednio dobrana kolorystyka może odbiorcy przekazać wiele informacji. W branży e-commerce każdy szczegół ma znaczenie, ponieważ pozwala wyróżnić się na tle konkurencji i buduje całościowy obraz firmy. Personalizowane opakowanie to istotny element budowania więzi z klientem, który widzi zaangażowanie firmy w proces pakowania sprzedawanych produktów.

Jak robią to duże marki?

Duże marki przeznaczają ogromne środki finansowe na płatne działania reklamowe. W większości przypadków łączą reklamy online z pozostałymi narzędziami marketingowymi. Wiele z nich stawia na zrównoważony rozwój w swojej działalności. Przykładem może być marka Zalando, która foliowe opakowania zastąpiła papierowymi torbami wysyłkowymi, a białe kartonowe pudełka – brązowymi. Do personalizacji opakowań Zalando wykorzystywany jest atrament na bazie wody i kleju ze skrobi roślinnej. Opakowania są znakowane logotypem marki, ikonami odnoszącymi do jej mediów społecznościowych oraz spersonalizowanym komunikatem do odbiorcy. Duże marki na swoich opakowaniach wysyłkowych umieszczają również programy korzyści dla klientów. Stały się one w ostatnim czasie ważnym narzędziem marketingowym. Poszczególne kody na opakowaniu mogą skrywać rabaty, które zachęcają do powtórnych zakupów. Z kolei kody QR wykorzystywane są jako łącza do spersonalizowanych stron internetowych czy filmów z prezentacjami produktów.

Eko-pakowanie – jak zmniejszyć ślad węglowy Twojej firmy?

Opakowania produktów czy też opakowania wysyłkowe mają ogromny wpływ na środowisko naturalne. Ich produkcja, transport i utylizacja generują ślad węglowy, który staje się coraz bardziej problematyczny. Do ochrony planety konieczne jest więc podjęcie działań mających na celu zmniejszenie śladu węglowego. Warto sięgnąć więc po alternatywne rozwiązania, które zapewnią ekologiczne pakowanie produktów.

Ślad węglowy w branży e-commerce

Ślad węglowy to jeden z parametrów służących do określenia wpływu danego przedsiębiorstwa na emisję gazów cieplarnianych. Chodzi tutaj zarówno o bezpośrednie oddziaływanie firmy na etapie produkcji, jak i pośrednie, odnoszące się do transportu towaru i jego późniejszego użytkowania. Ślad węglowy w sprzedaży wysyłkowej obejmuje wszystkie materiały stosowane do pakowania przesyłek. Tutaj rodzi się więc szansa na zminimalizowanie śladu węglowego i jednoczesne budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Redukcja śladu węglowego jest kluczowa w walce ze zmianami klimatycznymi i każdy z nas może się do tego przyczynić. Jest to o tyle istotna kwestia, że coraz większa liczba konsumentów zwraca uwagę na to, jak dana marka podchodzi do ochrony środowiska. Warto w swojej działalności sięgnąć po ekologiczne opakowania i akcesoria do pakowania i tym samym ograniczyć ilość produkowanych odpadów.

Kierunek zmian

Świadomość wpływu naszych codziennych zachowań na dobrostan planety ma istotne znaczenie, szczególnie w aspekcie zakupów. Badania wskazują, że kupujący szukają rozwiązań o neutralnym lub pozytywnym wpływie na środowisko naturalne. Coraz więcej konsumentów przy wyborze nowych produktów bierze pod uwagę działania sprzedawcy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Firmy z sektora e-commerce muszą wziąć pod uwagę działania proekologicznie i zmniejszanie śladu węglowego, jeśli zależy im na powiększeniu grona klientów. Należy tutaj podkreślić, że w tym wypadku liczą się czyny, a nie słowa.

Jak zadbać o planetę w branży e-commerce?

Sklepy internetowe powinny w pierwszej kolejności działać zgodnie z zasadami tzw. zielonej logistyki. Należy zrezygnować z foliowych opakowań, taśm pakowych i plastikowych wypełniaczy przesyłek, które nie ulegają biodegradacji i zwiększają ilość produkowanych odpadów. Troska o planetę wymaga od firm z branży e-commerce ekologicznego pakowania, opartego w dużej mierze o papier.

Eko-pakowanie – jak wysyłać i nie szkodzić?

Sprzedawane w Internecie towary powinny być pakowane w opakowania kartonowe. W celu zapewnienia odpowiedniej amortyzacji przesyłek warto sięgnąć po wypełniacze papierowe. Do zamykania opakowań niezbędna będzie ekologiczna taśma papierowa. Dzięki takiej optymalizacji przesyłki jej zawartość będzie bezpieczna, a całe opakowanie stanie się ekologiczne. Co ważne, kartonowe opakowanie, oklejone papierową taśmą pakową, może zostać w całości poddane recyklingowi.

Zrównoważone dostawy i ograniczenie liczby zwrotów

Obecnie konsumenci oczekują szybkich dostaw zamawianych w sieci towarów. Niestety transport ma ogromny udział w tworzeniu śladu węglowego. Firmy, prowadzące sprzedaż wysyłkową, najczęściej powierzają dostawy zewnętrznym przewoźnikom. Warto więc skorzystać z ofert firm przewozowych, które również dbają o ograniczenie śladu węglowego. W przypadku zwrotów towarów mamy do czynienia z dodatkową emisją CO2. Dochodzą do tego również koszty ponownego pakowania. Dobrym rozwiązaniem jest w tej sytuacji postawienie na najwyższej jakości materiały opakowaniowe, które są gwarancją dotarcia przesyłki do odbiorcy w nienaruszonym stanie.

Jaka taśma malarska do odcinania kolorów?

Do prac malarskich i dekoracyjnych potrzebne są nie tylko farby i wałki, ale również taśmy malarskie. Tego typu produkty, zaliczane do taśm specjalistycznych, posiadają szerokie spektrum zastosowania. Dzięki nim możliwe jest precyzyjne zabezpieczanie powierzchni folią malarską oraz odcinanie kolorów czy tworzenie wzorów na ścianach.
Dlaczego taśma malarska jest najlepsza do odcinania kolorów?

Chociaż oklejanie ścian taśmą malarską wymaga pewnej wprawy i dokładności, to jednak metoda ta gwarantuje komfort malowania i uzyskanie oczekiwanych rezultatów. Taśma malarska idealnie przylega do powierzchni ściany, ale również łatwo się od niej odkleja. Co ważne, po odklejeniu nie pozostawia śladów kleju, co jest wyjątkowo istotne w przypadku świeżo pomalowanych ścian. Taśmy malarskie są dodatkowo odporne na działanie czynników zewnętrznych.

Taśma malarska do odcinania kolorów – jak jej używać?

Początkowo przyklejanie taśmy malarskiej może wydawać się prostym zadaniem. Jednak podczas jej aplikacji warto kierować się kilkoma ważnymi zasadami. Przede wszystkim należy zapoznać się z instrukcją użytkowania, która jest umieszczona na opakowaniu taśmy. Chodzi tutaj przede wszystkim o to, po jakim czasie od aplikacji taśma może zostać naklejona na pomalowaną już powierzchnię. Na etykiecie powinny się również znajdować informacje dotyczące tego, po jakim czasie możemy odkleić taśmę. W przypadku papierowych taśm malarskich możliwe jest ich odklejenie dopiero po wyschnięciu farby, taśmy impregnowane mogą być ściągane od razu po pomalowaniu. Przed naklejeniem taśmy malarskiej niezbędne jest odpowiednie przygotowanie podłoża, które należy oczyścić z pyłu i kurzu.

Jaka taśma malarska do odcinania kolorów?

Najczęściej do odcinania kolorów stosowana jest papierowa taśma malarska w kolorze żółtym, skóra łatwo odkleja się od powierzchni. Jej specjalna struktura gwarantuje, że taśma nie pochłania wilgoci i utrudnia podciekanie farby. Po zerwaniu papierowa taśma malarska nie pozostawia po sobie śladów kleju. Chętnie wybierana jest również niebieska taśma malarska, która wykazuje większą wytrzymałość. To profesjonalny produkt przyjazny dla środowiska, ponieważ zastosowany w niej klej nie zawiera rozpuszczalników. Ponadto niebieska taśma malarska jest odporna na różne warunki otoczenia oraz na promieniowanie UV. Świetnie nadaje się również do prac na zewnątrz budynku. Do prac malarskich i dekoracyjnych przydatna będzie również taśma malarska PE, stosowana zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. Gruba folia polietylenowa, użyta do jej produkcji, zapewnia większą rozciągliwość. Taśma malarska PE jest odporna na działanie warunków atmosferycznych i promieniowanie UV, a ponadto nie jest podatna na wilgoć. Po usunięciu nie pozostawia po sobie śladów kleju.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze taśmy malarskiej do odcinania kolorów?

Nieprawidłowo dobrana taśma do odcinania kolorów może się odklejać lub przepuszczać farbę. Jeśli zbyt mocno zwiąże się z podłożem, niemożliwe będzie jej odklejenie bez uszkodzenia powierzchni ściany. Przy wyborze taśmy do odcinania kolorów przede wszystkim warto zwrócić uwagę na jej wymiary – chodzi głównie o szerokość rolki oraz grubość taśmy. Istotnym elementem jest także siła klejenia taśmy – im słabszy klej, tym taśma lepiej odchodzi od ściany. Co więcej, taśma malarska powinna być łatwa w aplikacji. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na impregnat, który jest gwarancją nieprzeciekania farby. Powinien być odporny na różne rodzaje farb i rozpuszczalników.

Jak pakować prezenty świąteczne?

Okres przedświąteczny to magiczny czas, pełen spotkań i upominków. Prezenty świąteczne należą do tych najbardziej wyczekiwanych, ale ich pakowanie może stanowić nie lada wyzwanie. Wybór odpowiednich akcesoriów do pakowania prezentów świątecznych powinien być uzależniony oczywiście od rodzaju upominku, ale należy je także dopasować do odbiorcy.

Dlaczego opakowanie prezentowe ma tak duże znaczenie?

Opakowania upominkowe niemal ocierają się o dzieła sztuki. Staranne pakowanie prezentów świątecznych przede wszystkim podkreśla wagę okazji. Co więcej, będzie także docenione przez osobę obdarowywaną. Odpowiedni wybór opakowania prezentowego oraz estetyka upominku z pewnością wprowadzą odbiorcę w miły, świąteczny nastrój. Nieszablonowe, wyróżniające się opakowania prezentowe są wyrazem zaangażowania i szacunku dla osób, którym wręczamy podarunki.

Jak pakować prezenty świąteczne – niezbędne akcesoria

Podczas pakowania prezentów świątecznych pierwsze skrzypce gra papier ozdobny. Najlepiej sprawdza się przy pakowaniu upominków o regularnych kształtach, np. książek. Torebki na prezenty świąteczne to proste, ale zarazem efektywne formy pakowania upominków. Są chętnie wybierane ze względu na swoją funkcjonalność – pomieszczą przedmioty o różnych kształtach. Hitem ostatnich lat stały się worki świąteczne. Te oryginalne opakowania ze świątecznymi motywami są idealne dla upominków o nieregularnych kształtach. Do przygotowania wyjątkowych prezentów świątecznych przydadzą się także kolorowe taśmy klejące i dekoracyjne wstążki. Samoprzylepne taśmy z okolicznościowym nadrukiem z powodzeniem mogą zastąpić klasyczne wstążki, a dodatkowo będą doskonałym zabezpieczeniem dla opakowania.

Ekologiczne pakowanie prezentów świątecznych

Troska o planetę i rosnąca świadomość konsumentów sprawiają, że wielu z nas zamiast foliowych torebek czy celofanu wybiera ekologiczny sposób pakowania prezentów. W tym przypadku sprawdzą się torby papierowe, szary papier pakowy czy pudełka kartonowe. Do wypełnienia wolnej przestrzeni można użyć również ekologicznych wypełniaczy, takich jak sizzlepak, wełna drzewna czy tektura. Do zabezpieczenia opakowania wykorzystywane są przede wszystkim sznurki jutowe, wstążki materiałowe i taśmy pakowe z papieru typu Kraft.

Pakowanie prezentów świątecznych przez sklepy internetowe

Coraz więcej konsumentów wybiera zakup prezentów online ze względu na wygodę oraz oszczędność czasu. Sklepy internetowe wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i w okresie świątecznym proponują pakowanie prezentów przed wysyłką. Tak zapakowany upominek jest gotowy do wręczenia odbiorcy lub do położenia pod choinką. Dzięki temu konsumenci za niewielką opłatą otrzymują estetyczne opakowanie i nie muszą się martwić, czy poradzą sobie z własnoręcznym pakowaniem prezentu. Zakupy online z opcją pakowania to także doskonała forma promocji sklepu internetowego, dlatego coraz więcej sprzedawców daje swoim klientom taką możliwość.

Pakowanie prezentów świątecznych w biznesie

W biznesie wręczanie prezentów świątecznych jest miłym zwyczajem i świadczy o poważnym traktowaniu pracowników oraz kontrahentów. Z okazji świąt firmy przygotowują zazwyczaj drobne upominki, np. gadżety. Oprawa wizualna opakowania ma w tym przypadku ogromne znaczenie, warto je więc spersonalizować. Obecnie przedsiębiorcy, wręczając upominki dla kontrahentów i personelu, pragną dodatkowo wypromować swoją markę. Świąteczny prezent, zapakowany w gustowne pudełko i zabezpieczony taśmą z firmowym nadrukiem, jest jednym z narzędzi do budowania i utrzymywania relacji. Może też stanowić doskonały nośnik reklamowy.

Grafika wektorowa a grafika rastrowa – czym się różni? Jak przygotować grafiki do druku?

Pliki graficzne dzielą się na dwa rodzaje: wektorowe i rastrowe. Raster i wektor to popularne określenia w projektowaniu graficznym. Grafikę wektorową można powiększać bez utraty jakości i ostrości krawędzi. Z kolei grafika rastrowa określana jest jako stratna. To oznacza, że w trakcie jej powiększania tracimy ostrość krawędzi, co widoczne jest w pikselach.

Charakterystyka grafiki wektorowej

Grafika wektorowa opiera się w dużej mierze na krzywych i kształtach. Stanowią one matematyczny zapis układów proporcji oraz odległości pomiędzy poszczególnymi elementami. Dzięki temu w grafice wektorowej możliwe jest skalowanie plików bez utraty ich jakości. Grafika wektorowa to idealne narzędzie do projektowania materiałów promocyjnych oraz do przygotowywania plików ekranowych do druku. Do edycji plików wektorowych konieczne jest posiadanie profesjonalnego oprogramowania – np. Adobe Illustrator, Corel Draw czy Sketch. Dzięki nim możliwe jest dowolne przekształcanie obiektów w pliku. Najczęściej pliki wektorowe spotykane są w formacie .pdf, .ai, .svg czy .eps. Grafika wektorowa znajduje swoje zastosowanie w poligrafii i typografii. Do jej największych zalet należy:

  • precyzyjne odwzorowanie kształtów,
  • niewielki rozmiar pliku,
  • możliwość skalowania bez utraty jakości,
  • dobra współpraca z maszynami poligraficznymi,
  • możliwość konwersji do grafiki rastrowej.

Grafika rastrowa – czym się cechuje?

Grafikę rastrową definiuje się jako przedstawienie danego obrazu w prostokątnej siatce pikseli o zadanych wymiarach. Każde zmniejszenie i zwiększenie grafiki rastrowej wpływa na jakość pliku. Podczas zmniejszania pliku rastrowego piksele zostają ściśnięte i oddalone, a przy jego powiększaniu – rozciągnięte i zamazane. Grafika rastrowa służy przede wszystkim do przechowywania obrazów w formacie cyfrowym. Pliki rastrowe można swobodnie przeglądać bez profesjonalnych programów graficznych. Kompresja stratna grafiki rastrowej ma związek z rozdzielnością pliku. Warto zwrócić uwagę na fakt, że grafiki rastrowe są wrażliwe na działania zewnętrzne, dlatego warto jest kompresować do archiwum .rar i .zip. Najpopularniejszymi formatami plików rastrowych są: .gif, .png, .jpg, .psd oraz .tiff.

Grafika wektorowa i rastrowa – do czego są wykorzystywane?

Pliki rastrowe wykorzystywane są do edycji zdjęć, retuszu oraz do projektów internetowych, w których nie jest wymagana duża rozdzielczość.  Z kolei grafika wektorowa znajduje swoje zastosowanie podczas przygotowania projektów do druku. Używana jest także w postaci ikonek, fontów oraz mikroanimacji. Jeśli projekt graficzny wymaga złożonych kolorów i przejść, to preferowana jest grafika rastrowa. W sytuacji, gdy konieczne jest skalowanie kształtów, to najlepszym rozwiązaniem jest grafika wektorowa.

Grafika wektorowa w projektowaniu nadruków na taśmy pakowe

Jakość obrazu ma kluczowe znaczenie, kiedy zamierzamy przenieść go z ekranu na nadruk. Format pliku, w jakim wysyłamy do producenta projekt nadruku na taśmy pakowe, ma ogromne znaczenie. W plikach wektorowych obraz zapisany jest za pośrednictwem współrzędnych, dlatego plik o niewielkich rozmiarach może zawierać grafikę o dużej rozdzielczości. Obrazy w grafikach wektorowych można bezproblemowo skalować, dostosowując je do druku. Ponadto grafiki wektorowe mogą być poddawane szerokiej edycji. Co ciekawe, grafikę wektorową w łatwy sposób można zamienić na grafikę rastrową. Pliki wektorowe to najlepsze rozwiązanie do efektywnego projektowania nadruków, dlatego to właśnie z nich korzysta się najczęściej podczas znakowania taśm pakowych.