Wysyłanie towarów jest nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu, szczególnie w wypadku sklepu internetowego. Niezależnie od branży, w której działamy, musimy zapewnić bezpieczne i solidne opakowanie towarów, aby minimalizować ryzyko uszkodzeń w trakcie transportu. W co warto zapakować paczkę, aby zagwarantować bezpieczeństwo wysyłanych towarów?
Karton to podstawa
Firmy najczęściej korzystają z opakowań kartonowych, ponieważ są lekkie, ale jednocześnie wytrzymałe. Pozwala to skutecznie zabezpieczyć zawartość opakowania przed zniszczeniem w trakcie transportu czy przechowywania. Karton musi być jednak odpowiednio dobrany do rozmiaru i wagi towarów. Zbyt małe opakowanie sprawi, że część przedmiotu może poza niego wystawać, przez co ryzyko np. złamania towaru rośnie. Zbyt duży karton będzie natomiast nieuzasadniony ekonomicznie.
Materiały wypełniające
Bez względu na wagę czy rozmiar przedmiotu i wielkość kartonu, w trakcie transportu towar będzie się przemieszczał. Aby temu zapobiec, stosuje się wypełniacze, które pozwalają ustabilizowanie przedmiotu oraz zabezpieczenie go przed skutkami upadku. Możemy zdecydować się na folię bąbelkową, kawałki styropianu, różnorodne wypełniacze papierowe lub kartonowe czy ekologiczne pianki, które zabezpieczą towar przed wstrząsami. To kluczowy element, który wpłynie na to, czy przedmiot dotrze do miejsca przeznaczenia w całości.
Zabezpieczenie przed wilgocią
W niektórych sytuacjach samo karton będzie niewystarczający. Dotyczy to zarówno sytuacji, gdy będzie transportowany lub przechowywany w wilgotnych warunkach, jak i sytuacji, w której waga przedmiotu zmusza do dodatkowego zabezpieczenia kartonu. Zastosowanie folii pozwala także uniknąć zalania paczki przez np. inny rozszczelnione opakowanie, z którego wycieka płyn.
Taśmy pakowe
Taśmy pakowe to również niezwykle istotne narzędzie w kontekście zminimalizowania ryzyka uszkodzeń. Ich podstawowa rola to utrzymanie opakowania w całości – zarówno kartonowego, jak i pokrytego dodatkowo folią. To jednak nie wszystko. Taśmy pakowe mogą zawierać szereg istotnych informacji, np. o kruchej zawartości (szkło, elektronika), obecności chemikaliów czy warunkach przechowywania danego towaru. Ułatwia to pracę osobom, które są zaangażowane w transport takich przesyłek. Jednocześnie pozwala to zminimalizować ryzyko uszkodzenia towaru. Ponadto taśma pakowa może być elementem marketingu firmy – wystarczy na niej nadrukować logo, hasło reklamowe lub inny komunikat skierowany do klientów firmy. Połączenie wszystkich powyższych elementów zagwarantuje, że paczka dotrze do klienta w idealnym stanie. Dodatkowe działania marketingowe sprawią, że klient na dłużej zapamięta firmę, choć oczywiście wiele zależy od samej jakości produktów.
Wysyłanie towarów jest nie tylko kwestią bezpieczeństwa, ale również ważnym elementem budowania wizerunku firmy. Solidne i estetyczne opakowanie paczek oraz umieszczenie na taśmie pakowej logo firmy lub informacji reklamowej, może pomóc w zwiększeniu świadomości marki i pozyskaniu nowych klientów. Z tego względu w TCM Service proponujemy taśmy pakowe ze standardowymi opisami, jak i zaprojektowanymi przez klientów. Udostępniliśmy w tym celu specjalny kreator, w którym łatwo i szybko można zaprojektować taśmę z własnym nadrukiem.