Projektowanie taśm pakowych z nadrukiem to istotny element budowania świadomości marki. Do najbardziej ekscytujących aspektów w zakresie projektowania graficznego zaliczyć można nieustanną zmianę. Dostępność nowych narzędzi i technik otwierają różne branże na kreatywne środki wyrazu. Dynamiczny rozwój technologii dotarł także do sektora opakowaniowego, który przechodzi aktualnie niemałą rewolucję. Innowacyjne rozwiązania, nacisk na zrównoważony rozwój oraz personalizacja akcesoriów do pakowania to trendy, które z pewnością będą kształtować branżę w 2024 roku. Pojawiające się wyzwania wymagają do firm kreatywności i odpowiedzialności. Oto 5 trendów w projektowaniu taśm pakowych z nadrukiem na nadchodzący rok, które niewątpliwie wpłyną na ich estetykę.
1. Zrównoważone i ekologiczne taśmy z nadrukiem
Rosnąca z roku na rok świadomość ekologiczna konsumentów powoduje, że wymagają oni od firm działalności o zminimalizowanym wpływie na środowisko naturalne. Ekologiczne taśmy z nadrukiem, jako alternatywa dla tradycyjnych foliowych, stają się coraz bardziej popularne. Priorytetem dla odpowiedzialnej marki jest dążenie do zmniejszenia zużycia zasobów i materiałów, które w efekcie pozostawia znaczny ślad węglowy. Minimalizm oraz możliwość poddania recyklingowi materiałów opakowaniowych to jeden z trendów, który z pewnością będzie dominował w najbliższych latach.
2. Personalizacja opakowań
Personalizacja taśm klejących pozwala zapewnić klientom większe doznania estetyczne, ale ma również dodatkową wartość. Taśmy z nadrukiem stają się nienachalnym nośnikiem reklamy, promując pozytywny wizerunek marki i zwiększając jej rozpoznawalność. Coraz więcej firm wykorzystuje w personalizacji taśm pakowych inteligentne odnośniki w postaci kodów QR, które można odczytać za pośrednictwem smartfona. Sczytanie kodu przekierowuje klienta na stronę sprzedawcy lub do aktualnych promocji. Liczyć się będą również ręcznie rysowane elementy znakowania. Dodanie takiej grafiki do projektu może nadać taśmie pakowej z nadrukiem indywidualny charakter i wyróżnić markę na tle pozostałych.
3. Minimalizm nadal na topie
Kolejnym trendem w projektowaniu graficznym taśm z nadrukiem jest minimalizm. Projekt graficzny nadruku powinien zakładać użycie prostych form w stonowanej kolorystyce, która i tak będzie w stanie zwrócić uwagę potencjalnych nabywców. Minimalizm w projektowaniu nadruków wyróżnia się nie tylko prostotą, ale również wysoką estetyką, która doskonale prezentuje się na kartonowym opakowaniu. Jednolity kolor, prosta geometria i wyważona czcionka mogą również przyciągać wzrok odbiorców. Czyste kształty i minimalna ilość elementów dodatkowych wciąż pozostają modne.
4. Humor w designie i hasłach reklamowych
Silne emocje sprzedają się wyjątkowo dobrze, szczególnie w wersji humorystycznej. W projektowaniu taśm z nadrukiem można osiągnąć taki cel z użyciem odpowiednich narzędzi. Stworzenie zabawnego projektu wraz z chwytliwym tekstem reklamowym sprawia, że przesyłka oklejona taką taśmą z nadrukiem z pewnością zapadnie odbiorcy w pamięć. Opakowanie, które wywoła uśmiech na twarzy klienta, przełoży się na większe zainteresowanie marką oraz zwiększenie grona potencjalnych klientów.
5. Styl retro
Styl retro co jakiś czas wraca do łask. Wspomnienie o przeszłości wkracza do projektowania nadruków na nowo. Motywy retro i vintage cieszą się sporą popularnością, ponieważ łączą nowoczesność ze stylem klasycznym. Podobnie rzecz wygląda w przypadku taśm z nadrukiem. Rustykalne znakowanie, sprawiające wrażenie pochodzenia z zamierzchłych czasów, to aktualny trend w projektowaniu.