Efektywne pakowanie produktów w praktyce

Pakowanie produktów w branży e-commerce to istotny element strategii marketingowej. Opakowanie to pierwsza rzecz, którą widzi kupujący po odebraniu paczki. Odpowiednio dobrane opakowanie oraz właściwie zabezpieczona przesyłka przekładają się bezpośrednio na sukces w biznesie. Dlaczego pakowanie produktów ma tak duże znacznie? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – odpowiednio zabezpieczona przesyłka dociera w nienaruszonym stanie […]

Pakowanie produktów w branży e-commerce to istotny element strategii marketingowej. Opakowanie to pierwsza rzecz, którą widzi kupujący po odebraniu paczki. Odpowiednio dobrane opakowanie oraz właściwie zabezpieczona przesyłka przekładają się bezpośrednio na sukces w biznesie.

Dlaczego pakowanie produktów ma tak duże znacznie?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – odpowiednio zabezpieczona przesyłka dociera w nienaruszonym stanie do adresata. Każde uszkodzenie paczki przekłada się na stratę firmy – nie tylko finansową, ale również wizerunkową. Pakowanie produktów powinno przebiegać sprawnie i szybko. Sprzęt ułatwiający pakowanie oraz właściwe standardy pracy pozwalają firmom z branży e-commerce zwiększyć wydajność, zaoszczędzić czas oraz pieniądze. Warto również pamiętać o tym, że estetycznie zapakowany produkt kreuje pozytywny wizerunek sklepu. Zadowolony klient z pewnością wróci na zakupy i będzie rekomendował markę innym.

Dostosowanie opakowania do zawartości

Najważniejszym kryterium przy doborze rodzaju opakowania i niezbędnych do jego wysyłki akcesoriów jest sprzedawany produkt. Karton powinien być dostosowany nie tylko do rozmiaru sprzedawanego towaru, ale również do jego kształtu i ciężaru. Taśmę pakową powinno się dopasować do opakowania tak, aby mogła je szczelnie zakleić. Opakowanie musi również przetrwać trudne warunki podróży, więc zarówno karton, jak i taśma pakowa powinny wykazywać odporność na działanie czynników atmosferycznych i na uszkodzenia mechaniczne. Oszczędzanie na materiałach opakowaniowych nie jest w tym przypadku dobrym pomysłem, ponieważ skutkuje wyłącznie zniechęceniem klienta do dalszych zakupów.

Taśma jako element zabezpieczający i wizerunkowy

Sama sprzedaż wysyłkowa z dostawą pod drzwi nie jest już dzisiaj wystarczająca, ponieważ wiele przesyłek ulega uszkodzeniu w transporcie. Odbiorcy zwracają uwagę na to, czy przesyłka dociera w nienaruszonym stanie i czy opakowanie jest odpowiednio zaklejone. Taśmy pakowe, szczególnie te z nadrukiem, budują świadomość marki. Przesyłka podczas transportu przewija się przez wiele rąk i jeśli ulegnie uszkodzeniu już na początkowym etapie podróży, to sytuacja ta źle świadczy o nadawcy paczki. Odpowiednio dobrana taśma pakowa nie tylko ochroni zawartość przesyłki, ale również zadba o renomę marki.

Automatyzacja procesu pakowania produktów

Jeżeli przesyłki pakowane są masowo, warto zadbać o automatyzację całego procesu. Usprawnienie pakowania produktów wymaga użycia dyspenserów do taśm klejących, wypełniaczy do kartonów czy owijarek do folii stretch. W sytuacji, gdy opakowanie musi zostać oklejone etykietami, sprawdzają się także etykieciarki automatyczne.

Prawidłowe oznakowanie przesyłek

Znakowanie przesyłek nie polega wyłącznie na ich zaadresowaniu. Firmy, które prowadzą sprzedaż wysyłkową delikatnych przedmiotów, np. ze szkła, muszą również prawidłowo “opisać” swoje przesyłki. Warto korzystać z taśm oraz etykiet ostrzegawczych. Jeśli paczki wysyłane są na rynek zagraniczny, to należy je okleić taśmą z odpowiednim nadrukiem w języku obcym.

Udostępnij artykuł
Powiązane artykuły
  • Czym jest kauczuk naturalny i dlaczego jest wykorzystywany do produkcji taśm?

    Kauczuk naturalny to surowiec powszechnie stosowany w różnych gałęziach gospodarki. Pozyskiwały go już wiele tysięcy lat temu ludy zamieszkują...

    Czytaj więcej
  • Czym charakteryzuje się taśma PVC?

    Wymieniając dostępne rodzajów taśm samoprzylepnych, nie możemy pominąć taśmy wykonanej z PVC, czyli polichlorku winylu. Jakie właściwości m...

    Czytaj więcej
Zobacz wszystko