Eko-pakowanie – jak zmniejszyć ślad węglowy Twojej firmy?

Opakowania produktów czy też opakowania wysyłkowe mają ogromny wpływ na środowisko naturalne. Ich produkcja, transport i utylizacja generują ślad węglowy, który staje się coraz bardziej problematyczny. Do ochrony planety konieczne jest więc podjęcie działań mających na celu zmniejszenie śladu węglowego. Warto sięgnąć więc po alternatywne rozwiązania, które zapewnią ekologiczne pakowanie produktów. Ślad węglowy w branży […]

Opakowania produktów czy też opakowania wysyłkowe mają ogromny wpływ na środowisko naturalne. Ich produkcja, transport i utylizacja generują ślad węglowy, który staje się coraz bardziej problematyczny. Do ochrony planety konieczne jest więc podjęcie działań mających na celu zmniejszenie śladu węglowego. Warto sięgnąć więc po alternatywne rozwiązania, które zapewnią ekologiczne pakowanie produktów.

Ślad węglowy w branży e-commerce

Ślad węglowy to jeden z parametrów służących do określenia wpływu danego przedsiębiorstwa na emisję gazów cieplarnianych. Chodzi tutaj zarówno o bezpośrednie oddziaływanie firmy na etapie produkcji, jak i pośrednie, odnoszące się do transportu towaru i jego późniejszego użytkowania. Ślad węglowy w sprzedaży wysyłkowej obejmuje wszystkie materiały stosowane do pakowania przesyłek. Tutaj rodzi się więc szansa na zminimalizowanie śladu węglowego i jednoczesne budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Redukcja śladu węglowego jest kluczowa w walce ze zmianami klimatycznymi i każdy z nas może się do tego przyczynić. Jest to o tyle istotna kwestia, że coraz większa liczba konsumentów zwraca uwagę na to, jak dana marka podchodzi do ochrony środowiska. Warto w swojej działalności sięgnąć po ekologiczne opakowania i akcesoria do pakowania i tym samym ograniczyć ilość produkowanych odpadów.

Kierunek zmian

Świadomość wpływu naszych codziennych zachowań na dobrostan planety ma istotne znaczenie, szczególnie w aspekcie zakupów. Badania wskazują, że kupujący szukają rozwiązań o neutralnym lub pozytywnym wpływie na środowisko naturalne. Coraz więcej konsumentów przy wyborze nowych produktów bierze pod uwagę działania sprzedawcy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Firmy z sektora e-commerce muszą wziąć pod uwagę działania proekologicznie i zmniejszanie śladu węglowego, jeśli zależy im na powiększeniu grona klientów. Należy tutaj podkreślić, że w tym wypadku liczą się czyny, a nie słowa.

Jak zadbać o planetę w branży e-commerce?

Sklepy internetowe powinny w pierwszej kolejności działać zgodnie z zasadami tzw. zielonej logistyki. Należy zrezygnować z foliowych opakowań, taśm pakowych i plastikowych wypełniaczy przesyłek, które nie ulegają biodegradacji i zwiększają ilość produkowanych odpadów. Troska o planetę wymaga od firm z branży e-commerce ekologicznego pakowania, opartego w dużej mierze o papier.

Eko-pakowanie – jak wysyłać i nie szkodzić?

Sprzedawane w Internecie towary powinny być pakowane w opakowania kartonowe. W celu zapewnienia odpowiedniej amortyzacji przesyłek warto sięgnąć po wypełniacze papierowe. Do zamykania opakowań niezbędna będzie ekologiczna taśma papierowa. Dzięki takiej optymalizacji przesyłki jej zawartość będzie bezpieczna, a całe opakowanie stanie się ekologiczne. Co ważne, kartonowe opakowanie, oklejone papierową taśmą pakową, może zostać w całości poddane recyklingowi.

Zrównoważone dostawy i ograniczenie liczby zwrotów

Obecnie konsumenci oczekują szybkich dostaw zamawianych w sieci towarów. Niestety transport ma ogromny udział w tworzeniu śladu węglowego. Firmy, prowadzące sprzedaż wysyłkową, najczęściej powierzają dostawy zewnętrznym przewoźnikom. Warto więc skorzystać z ofert firm przewozowych, które również dbają o ograniczenie śladu węglowego. W przypadku zwrotów towarów mamy do czynienia z dodatkową emisją CO2. Dochodzą do tego również koszty ponownego pakowania. Dobrym rozwiązaniem jest w tej sytuacji postawienie na najwyższej jakości materiały opakowaniowe, które są gwarancją dotarcia przesyłki do odbiorcy w nienaruszonym stanie.

Powiązane artykuły
  • 5 trendów w projektowaniu taśm pakowych z nadrukiem na nadchodzący rok

    Projektowanie taśm pakowych z nadrukiem to istotny element budowania świadomości marki. Do najbardziej ekscytujących aspektów w zakresie projekto...

    Czytaj więcej
  • Czym kierować się, wybierając rodzaj taśmy klejącej?

    Rodzaj taśmy klejącej powinien być dostosowany do jej zastosowania. Do produkcji tych akcesoriów wykorzystuje się papier, folię lub PVC, dobiera...

    Czytaj więcej
  • Personalizacja opakowań – jak to robią duże marki?

    Na najwyższych szczeblach kadry zarządzającej dużych przedsiębiorstw trwa poszukiwanie narzędzi oraz rozwiązań. Ich celem ma być efektywne do...

    Czytaj więcej
Zobacz wszystko