Każdy biznes wymaga troski o prezentację marki i zadbania nawet o najmniejszy szczegół prowadzonej działalności. To pozwala przedsiębiorstwu wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć do większej liczby odbiorców. Sposób pakowania przesyłek i zabezpieczania sprzedawanych produktów wpisuje się w strategię marketingową firmy. Taśma klejąca z logo firmy jest idealnym nośnikiem reklamy, ale nadruk warto dokładnie przemyśleć. Efektowne, przyciągające wzrok znakowanie taśmy może być kluczem do sukcesu i wyróżnienia się na tle konkurencji.
Jaką taśmę wybrać pod nadruk?
Wybór taśmy pod nadruk determinują indywidualne potrzeby klientów. Przede wszystkim taśma powinna być dobrana do oklejanej powierzchni oraz warunków otoczenia przy jej aplikacji. Właściwości taśmy klejącej z logo powinny być najważniejszym kryterium przy wyborze tych produktów. Najpierw warto zwrócić uwagę na rodzaj kleju, a następnie skupić się na nośniku klejącym. Taśmy, które można oznakować logotypem, to:
● Hot-Melt,
● Solvent (klej na bazie kauczuku naturalnego),
● taśmy akrylowe: akryl cichy, akryl głośny,
Nośnikiem klejącym w taśmach samoprzylepnych może być folia BOPP (najczęściej stosowane podłoże), folia PP, papier (nośnik ekologiczny) czy PVC. Brązowe taśmy papierowe wpisują się w trend ekologiczny, jeśli firmie zależy na ochronie środowiska naturalnego. Największe możliwości nadruku dają taśmy przezroczyste, a na taśmach elastycznych najczęściej można wykonać nadruk w trzech kolorach.
Zalety taśm klejących z logo
Taśma klejąca z logo, poza zabezpieczeniem zawartości opakowania, jest nienachalną reklamą firmy. Zastosowanie taśmy klejącej z logo do zabezpieczania przesyłek sprawia, że nazwa marki zapada w pamięci odbiorcy. Taśmy z nadrukiem podnoszą prestiż i renomę marki, jednocześnie dbając o jej spójny wizerunek na każdym etapie procesu sprzedaży. Taśmę klejącą można zadrukować dowolnym napisem lub wzorem, który jest uzależniony od okazji, odbiorcy lub zawartości paczki. Pozwoli on nie tylko poprawić widoczność firmy na rynku, ale potwierdza również jej profesjonalne podejście do klienta. To buduje zaufanie w relacji kupujący-sprzedawca. Odbiorca otrzymuje starannie zapakowaną i świetnie oznakowaną przesyłkę, a to skłoni go do kontynuowania współpracy i zamawiania kolejnych produktów. Co ważne, taśmy klejące z logo to rozwiązanie niskobudżetowe, a efekty ich zastosowania są szybko odczuwalne.
Jak zaprojektować taśmę klejącą z logo?
Większość producentów i dystrybutorów taśm samoprzylepnych oferuje swoim klientom możliwość nadruku na tych produktach. Znakowanie przybiera różną formę – może to być logotyp, hasło lub po prostu dane adresowe firmy. W zależności od oferty dostawcy taśm pakowych klienci mogą zdecydować się na nadruk jedno- lub wielokolorowy, najczęściej w kolorach z palety CMYK lub Pantone. Kluczową kwestią w tym przypadku jest to, aby taśma klejąca z logo była dopasowana do charakteru marki, jej wygląd ma intrygować i zapadać w pamięć, a jednocześnie ułatwiać identyfikację.
Kreator nadruków
Dobrze zaprojektowana taśma robi dobre pierwsze wrażenie i pozostaje na długo w pamięci odbiorcy. Sklepy internetowe, oferujące taśmy samoprzylepne, udostępniają kupującym kreator nadruków na taśmach klejących. Cały proces projektowania taśmy klejącej z logo zajmuje niewiele czasu – wystarczy kilka kliknięć i zamówienie zostaje przesłane do firmy. Najczęściej do kreatora klienci wygrywają logotyp swojej firmy, a następnie planują rozmieszczenie nadruku na powierzchni taśmy. Kreatory oferują sprawdzenie wyglądu produktu przed akceptacją projektu, więc zamawiający ma pewność, że otrzyma dokładnie ten produkt, który sam zaprojektował.