Najpopularniejsze zastosowania taśm klejących

Taśmy klejące to już od wielu lat standardowe rozwiązanie, z którego korzystają sprzedawcy, producenci czy firmy transportowe. W jakich sytuacjach jest wskazane zastosowanie takich taśm? Odpowiadamy.  Najczęstsze zastosowania taśm klejących Podstawową roli taśm klejących jest szczelne zamykanie wszelkiego rodzaju pakunków i zabezpieczenia ich zawartości przed wysypaniem. Dzięki mocnej taśmie mamy pewność, iż nie dojdzie do […]

Taśmy klejące to już od wielu lat standardowe rozwiązanie, z którego korzystają sprzedawcy, producenci czy firmy transportowe. W jakich sytuacjach jest wskazane zastosowanie takich taśm? Odpowiadamy. 

Najczęstsze zastosowania taśm klejących

Podstawową roli taśm klejących jest szczelne zamykanie wszelkiego rodzaju pakunków i zabezpieczenia ich zawartości przed wysypaniem. Dzięki mocnej taśmie mamy pewność, iż nie dojdzie do przypadkowego otwarcia paczki. Ciągłość taśmy jest również ważną informacją dla zamawiającego, że jego przesyłka nie była otwierana na żadnym etapie transportu. Taśma dodatkowo wzmacnia np. karton czy folię, w którą produkt został zapakowany. Do tego praca z taśmami, dzięki użyciu ręcznych lub automatycznych aplikatorów, jest szybsza i efektywniejsza. Brak taśmy czy błędy w pakowaniu oznaczają straty wizerunkowe, ale i finansowe, na które żadne przedsiębiorstwo nie może sobie pozwolić. 

W mniejszym stopniu taśmy (szczególnie transparentne) mogą być przydatne się w biurze czy innych lekkich pracach, gdzie istnieje potrzeba klejenia i łączenia np. dokumentów. Zaletą taśm klejących jest to, że są dostępne w różnych wariantach – nie tylko kolorystycznych, ale również są produkowane z różnych materiałów, które mają różne właściwości i sprawdzają się np. w niskich temperaturach lub są przystosowane do klejenia specyficznych powierzchni. 

To jednak nie wszystko. Taśmy klejące mogą być nośnikiem istotnych informacji, wśród których warto wymienić: 

  1. Ostrzeżenie o wrażliwej/kruchej zawartości. Biorąc pod uwagę, że nieuważny kurier czy firma transportowa mogą doprowadzić do zniszczenia zawartości, taśma z odpowiednim nadrukiem może temu zapobiec. Dotyczy to szczególnie sytuacji, kiedy danego towaru nie wolno sztaplować czy np. musi być przewożony w konkretnej pozycji. 
  2. Ostrzeżenie o temperaturze przechowywania. Taka informacja na opakowaniu zbiorczym pozwala uniknąć bardzo kosztownych pomyłek. Nie ma wówczas potrzeby otwierania kartonu zbiorczego i sprawdzania, w jakiej temperaturze należy przechowywać dany produkt. 
  3. Ostrzeżenie o produkcie zawierającym płyny, które możemy uzupełnić o właściwościach chemicznych danej cieczy (np. chronić przed dostaniem się do oczu).

Taśmy klejące a reklama

Kolejną bardzo ważną funkcją taśm klejących jest wsparcie działań reklamowych. W jaki sposób? Wystarczy na taśmie umieścić odpowiedni nadruk, na który może składać się logo, hasło reklamowe bądź inny komunikat, który utkwi w pamięci klienta. Dlaczego to takie istotne? Jesteśmy codziennie odbiorcami niezliczonych reklam i informacji. Każda firma chce się w związku z tym wyróżnić – Twoja również. Dlatego obecność logo, nazwy producenta ma tak duże znaczenie. 

Jeśli zastanawiasz się, jak stworzyć taśmę klejącą wedle własnego pomysłu, to trafiłeś w dobre miejsce. W TCM Service stworzyliśmy z myślą o takich projektach specjalny kreator, który krok po kroku pomoże Ci wybrać wszystkie kluczowe parametry taśmy – od materiału, przez jej wymiar, po dostosowanie wybranej przez Ciebie grafiki i tekstu. Sprawdź, jak w TCM możemy pomóc w dostarczeniu Twojej firmie taśm klejących do pakowania i znakowania produktów i paczek. 

Powiązane artykuły
  • 5 trendów w projektowaniu taśm pakowych z nadrukiem na nadchodzący rok

    Projektowanie taśm pakowych z nadrukiem to istotny element budowania świadomości marki. Do najbardziej ekscytujących aspektów w zakresie projekto...

    Czytaj więcej
  • Czym kierować się, wybierając rodzaj taśmy klejącej?

    Rodzaj taśmy klejącej powinien być dostosowany do jej zastosowania. Do produkcji tych akcesoriów wykorzystuje się papier, folię lub PVC, dobiera...

    Czytaj więcej
  • Personalizacja opakowań – jak to robią duże marki?

    Na najwyższych szczeblach kadry zarządzającej dużych przedsiębiorstw trwa poszukiwanie narzędzi oraz rozwiązań. Ich celem ma być efektywne do...

    Czytaj więcej
Zobacz wszystko